A csendes gépek forradalma

  • 24.01.2016
  • Czicze Andrea

Modern világunkat nemcsak lassítani, hanem halkítani is kellene, valljuk ezt többen is, ám a brit Noise Abatement Society (Zajszint Csökkentő Társaság) tesz is érte, hogy ez így legyen. Quiet Mark névre elkeresztelt programjukkal nem mást tűztek ki célul, mint hogy világszerte ösztönözzék a gyártókat csendesebb termékek fejlesztésére, hogy ezáltal jóval barátibb hangot kiadó háztartási gépek és egyéb elektronikai eszközök kerülhessenek otthonainkba.

Tény, hogy a sokszor túl hangos, illetve idegesítő zajt csapó mosógép, hűtő, hajszárító vagy fűnyíró hangja befolyásolhatja hangulatunkat, ingerültebbek, feszültebbek leszünk, a zajártalomról nem is beszélve. A program megálmodói –a cégekkel való együttműködésen túl – ötletesen azt találták ki, hogy azokat a termékeket, amelyek a legcsendesebbek a megvásárolható kínálatból, egy lila Q (azaz quiet/csendes) jelzéssel látják el, így a vásárlóknak is egyértelművé válik, hogy az adott áruból melyik a létező leghalkabb.

Az elsősorban Nyugat-Európában rendkívül sikeres kampányhoz már számos nagy világcég (Samsung, Philips, Whirlpool stb.) csatlakozott az elmúlt öt évben, és meglepő módon légitársaságot, építőipari, sőt hangszergyártó céget is találunk a partnerek között.

Egészség

Szabadidő

Sport

50+

Kisgyermekek

Tinik

Celebek

Hallásvédelem

Érdekességek

Infografikák