Egy brit kutatás az írástudás hiányosságai és olvasási problémák, valamint a hallás közötti összefüggést vizsgálta.
Amennyiben egy gyermeknél hallásprobléma merül fel, az befolyásolja az írástudás kialakulását – állítja egy tanulmány.
A brit tanulmány kiemeli az olvasási és írásbeli nehézségek és a hallási problémák közötti kapcsolatot. A vizsgálatban 8-10 éves olvasási problémákkal küzdő gyermekeket teszteltek, valamint olyan diákokat, akiknek gyakran van valamilyen fülfertőzésük.
A tanulmány megállapította, hogy az olvasási nehézségekkel küzdő résztvevők 25%-a enyhe vagy közepesen súlyos halláskárosodásban szenved, melyről a szüleik és a tanáraik sem tudtak.
A vizsgálat eredményei azt mutatják, hogy mindkét csoportnál nagyobb a halláskárosodás kockázata, és a halláskárosodás aránya nagyon hasonló a két csoportban. A résztvevőkről szüleik és tanáraik is úgy nyilatkoztak, hogy nem vettek észre náluk ezekre a problémára utaló tüneteket.
Sem a szülők, sem a tanárok nem jelentettek semmilyen halláskárosodást, mielőtt ez a vizsgálat lezajlott volna a diákok között.
"Sok gyermek szenved az iskolában enyhe halláskárosodástól, mely mások számára észrevétlen marad, ez pedig megnehezíti számukra a tantervhez való akadálytalan hozzáférést, így lemaradnak társaikkal szemben" - mondja Helen Breadmore, az Egyesült Királyságban működő Coventry Egyetem kutatója.
Ezért az olvasási nehézségekkel küzdő gyermekeket alaposabban meg kell vizsgálni, különös tekintettel a hallásukat - javasolja Breadmore.
A tanulmányt 195 gyermek bevonásával végezték, akik 8-10 évesek voltak. Ezek közül 36 résztvevőnek volt olvasási problémája, és 29 diáknál ismétlődő fülfertőzések szerepeltek a kórtörténetben. A résztvevők olvasási és íráskészségeiket tesztelték, valamint a beszédfejlődési szintjüket ellenőrizték.
Forrás: hear-it.org
2014 © Minden, ami hallás Impresszum | Adatvédelem | Állásajánlat