Jó tanácsok belsőfül keringési zavarral küzdőknek

  • 21.08.2016
  • Czicze Andrea

Az, hogy jól hallunk, nagyban függ a belsőfül megfelelő vérkeringésétől is. Ennek az aprócska szervnek a fontosságát bizonyítja az is, hogy keringési zavara bizony súlyos szédüléses rohamokban, émelygésben, egyensúlyzavarban, fülzúgásban, halláscsökkenésben, sőt verejtékezésben, túlzott szívdobogásban, esetenként hasmenésben nyilvánul meg. A belsőfül keringészavara tehát nemcsak a fülre, hanem az egész szervezetre kihat, így kezelése elengedhetetlen.

Természetesen már nagyon jó gyógyszerek állnak rendelkezésünkre a betegség gyógyítására, ám napjainkban, amikor amúgy is annyi méreganyaggal kell megküzdenie szervezetünknek, érdemes bevetni mást is. Íme néhány ötlet, hogy ön mit tehet vérkeringése – így a belsőfül keringésének – javításáért, illetve megfelelő működéséért:

1. Sport

Hát igen, ez az, amit mindenki tud, hogy kellene, mégis mindig a következő hétre vagy hónapra halasztja annak elkezdését. Köztudott azonban, hogy rendszeres sportolással (heti 3-4 alkalom!) jelentősen javítható az egész test vérkeringése. Ha esetleg korából adódóan nehezére esik bármilyen komolyabb sportot elkezdeni, induljon először hosszú sétákra, majd szép lassan térjen át a kocogásra. Ha ezek közül egyik sem a szíve csücske, akkor az úszást is meleg szívvel szokták ajánlani a szakemberek a különböző keringési zavarokra.

2. Dohányzásmentes élet

Tény, hogy egy erős dohányosnak nem könnyű letenni a cigit, de az is tény, hogy amint ezt megteszi, a szervezet azonnal elkezd regenerálódni, beleértve a vérkeringést is. Dohányzás közben rengeteg füst és méreganyag kerül a véráramba, amelynek hatására a vér sűrűbbé válik, beszűkülnek az artériák, így kevesebb oxigéndús vér jut el a belső szervekhez. Amint lemond a cigarettáról, szervezetének nem kell több méreganyaggal megküzdenie, így egy lépéssel közelebb lép a hosszú élet felé.

3. Egészséges étrend

Egészséges táplálkozással is szinte azonnal javíthatja vérkeringését. Ahelyett, hogy tartósított, előre feldolgozott élelmiszereket vásárol (melyeknek igen magas a só-, cukor- és zsírtartalma is) próbáljon egészségesebb ételeket fogyasztani. Fehér kenyér helyett egyen teljes kiőrlésűt, fehér rizs helyett vásároljon barnát, és természetesen egyen annyi zöldséget és gyümölcsöt, amennyit csak tud. Kezdje azokkal, amiket igazán szeret, és akkor nem esik nehezére abból mindig egy kicsit többet enni.

A másik tápanyag, ami segíthet, az az E-vitamin. Az E-vitamin meghatározó szerepet játszik a sejtfalak jó állapotban tartásában, illetve a vörösvérsejtek, a vérkeringés és a szívműködés egészségének megőrzésében, ezért belsőfül keringési zavarnál is érdemes E-vitaminban gazdag táplálékot (pl.: zöld növények, máj, tojás, csipkebogyó, dió, mogyoró, mák, avokádó stb.) fogyasztani.

Az étkezés mellett a folyadékbevitel is nagyon fontos. Keringési zavarokkal küzdőknek ajánlott, hogy napi 2-2.5 liter folyadékot igyanak, mely lehet ásványvíz, tisztított víz, hígított gyümölcslé vagy gyógytea.

4. Masszázs

Valószínű a 4 közül ehhez lesz majd a legnagyobb kedve, ami persze érthető. A masszázsról régóta tudni, hogy mennyi bajra lehet gyógyír. Amellett, hogy nyugtat és ellazít, egy jó masszázs a szívritmus működésére, a sejtek anyagcseréjére és a vérkeringésre is rendkívül pozitív hatással van, ráadásul a masszás során kifejtett dinamikus, nyomó mozdulatok hatására még a sérült vagy nem megfelelően működő testrészekbe is eljut az oxigéndús vér.

Forrás: belmarrahealth.com

Egészség

Szabadidő

Sport

50+

Kisgyermekek

Tinik

Celebek

Hallásvédelem

Érdekességek

Infografikák