10 popzene, ami segít, hogy jobban aludjál

  • 07.05.2018
  • Jáksó Nóra

Ha eleged van az álmatlan éjszakákból, és mellékhatásoktól mentes gyógyírt keresel a problémádra, akkor hallgass zenét elalvás előtt.

Az alvásproblémákat érdemes komolyan venni, mivel károsan hatnak az egészségünkre: rövid távon csökkentik a koncentrációs képességet és gyengítik az immunrendszert, hosszú távon fokozhatják az elhízás, a magas vérnyomás és a szívbetegség kockázatát.

A gyógyszeres megoldás nem ritkán súlyos mellékhatásokkal járhat, de szerencsére léteznek természetes gyógymódok és módszerek a rosszul alvók számára. Utóbbiak közé tartozik a zenehallgatás.

Zenei ízlésünk igen szerteágazó, de az biztosan kijelenthető, hogy minden ember szeret zenét hallgatni. Zenét hallgatunk akkor, ha szeretnénk feldobni a hangulatunkat, de akkor is ezt tehetjük, ha pihenésre vágyunk. A nyugtató zene hatására a pulzusszám és a légzésritmusunk csökken, az izmaink ellazulnak, és még a vérnyomásunk is mérséklődhet. A zene segít az ellazulásban, megnyugtatja az idegrendszert, és felkészíti a testet a nyugodt alvásra.

Leggyakrabban a klasszikus vagy relaxációs zenék nyugtató hatásáról hallunk, melyeket, ha lefekvés előtt 40-45 percen át hallgatunk, jelentősen javulhat az alvásminőségünk, segítségükkel gyorsabban álomba merülünk, mélyebben alszunk, és kevésbé ébredünk fel éjszaka. Ez a pozitív hatás fiatal és idősebb korosztályoknál egyaránt megfigyelhető. A szakértők szerint a lassú, percenként 60-80 ütemű zenék azok, melyek a legjobban felkészítenek a nyugodt alvásra, és ezeket a legtöbben a klasszikus vagy a meditációs zenék között találják meg. De tévedés azt hinni, hogy a popdalok szerelmeseinek mindenképpen ezek közül kell választani, ha jobban akarnak aludni. Számos olyan popdal van, melyekkel ugyanez a hatás elérhető. A Sonima.com életmód-portál összeállított egy 10-es listát olyan popszámokból, melyek elősegíthetik a nyugodt alvást:

  1. Thinking Out Loud – Ed Sheeran
  2. All of Me – John Legend
  3. Earned It (from Fifty Shades of Grey) –The Weeknd
  4. Let Her Go – Passenger
  5. Skinny Love – Birdy
  6. Say Something – A Great Big World, Christina Aguilera
  7. FourFiveSeconds – Rihanna, Paul McCartney, Kanye West
  8. Fix You – Coldplay
  9. Photograph – Ed Sheeran
  10. Latch (Acoustic) – Sam Smith

Ha egyszer eldöntöttük, hogy a zenét hívjuk segítségül alvásunk javításához, akkor ne csak alkalomadtán hallgassuk lefekvés előtt, hanem tegyük ezt a mindennapok megszokott részévé. Így eredményesebben tudja kifejteni a hatását.

Egészség

Szabadidő

Sport

50+

Kisgyermekek

Tinik

Celebek

Hallásvédelem

Érdekességek

Infografikák