A karrier kiválasztásakor nem sokan gondolnak arra, hogy számos szakma olyan zajjal jár, ami súlyos kockázatot jelenthet a hallásuk épségére.
Sok tényezőt sorba veszünk, mikor kitaláljuk, milyen szakmát választunk magunknak. Vajon a hallásvédelem is köztük van? Gondolták volna, hogy a következő 10 szakma árt leginkább a hallásunknak?
Ha 85 dB-t meghaladó zajban tartózkodunk huzamosabb ideig, az már halláskárosodáshoz vezethet, s bizony az emberek idejük nagy részét a munkahelyünkön töltik. Minél hangosabb az a nesz, ami ott éri őket, és minél hosszabb ideig tart, annál jobban árt a fülnek.
Az egyszerre több hajszárítóból származó zaj gyakran eléri a 85 dB-t, ez az érték a skála alsó szegmensében helyezkedik el, de hozzájárulhat fokozatos halláskárosodáshoz.
Mindenféle sikoltozás, sírás, kiabálás és éneklés, amely egy csoportnyi kisgyermekkel jár, könnyen elérheti a 85 dB-t. Ezt nem olyan nehéz elképzelni, ugye?!
A motorkerékpárok nem a halk megjelenésükről híresek, ehhez még hozzájön a menetszél zaja, így már egyből 103dB-nél tartunk.
A fűnyírók akár 107dB zajhatást is eredményezhetnek, ezért a kertészek különösen ki vannak téve a munka közben létrejött halláskárosodásnak.
A legtöbb pultos, beengedő személyzet, DJ és más éjszakai klubban dolgozó személyzet olyan zajszinttel találkozik munkája során, amely rendszerint 115dB felett van, a zene általában folyamatosan és a reggeli órákig üvölt, ezért ezek a munkahelyek nagyon kockázatosak.
Kifejezetten hangos munkaeszközök, pl.: elektromos fűrészek és egyéb gépek, melyek elkerülhetetlen kellékei az asztalos munkájának. Egy ütvefúró zajszintje önmagában akár 120dB is lehet!
Az építőiparban használt összes nehézgép üzemeltetése rendkívül zajos - például egy légkalapács zajszintjének felső határa 130 dB.
Az elektromos kéziszerszámok vagy gépek használatával kapcsolatos bármely munka jelentős zajterheléssel jár. A bányászat sem kivétel ez alól, hiszen az itt használatos eszközök zajszintje akár a 135dB-t is elérheti.
A Formula-1-es autók pilótafülkéjében ülve fülsiketítő vezetésben lehet része a versenyzőknek a megfelelő védőfelszerelés használata nélkül, mivel a hangok akár 135dB-t is elérhetik egy-egy futamon.
A leszálló és felszálló repülőgépek zaja akár a 140dB-t is képes elérni. A légiforgalmi irányító ezért potenciálisan az abszolút legrosszabb munka, amit választhat az ember a hallása szempontjából, és ez a pozíció jelenti a legnagyobb veszélyt a fülre.
Forrás: health24.com
2014 © Minden, ami hallás Impresszum | Adatvédelem | Állásajánlat